MR Diagnosztika Partnereink Árak Kapcsolat +36 30 597 3533
Keresés...

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

(hatályos 2023. szeptember 18. napjától)

 

1.      Bevezető rendelkezések

        I.            Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkoznak a NL Medical Egészségügyi Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 9317 Szany, Ady Endre utca 67.), mint Szolgáltató, valamint Szolgáltatónál szolgáltatást igénybe vevő Páciensek részére teljesített egészségügyi és nem egészségügyi szolgáltatásokra, a Felek ellenkező tartalmú írásbeli megállapodása hiányában.

      II.            A Szolgáltató a Páciensek részére, a Pácienssel kapcsolatos jogviszony alapján két fajta szolgáltatást nyújt:

a.       közvetlen egészségügyi szolgáltatásokat; és

b.       adminisztratív szolgáltatásokat.

   III.            A Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed. 

A Szolgáltató felelősségbiztosításának az adatai:

Biztosító: Allianz Biztosító Zrt.

Kötvényszám: AHB973035292

 

1.      Általános adatok, a szolgáltató elérhetőségei

A szolgáltató neve: NL Medical Egészségügyi Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 9317 Szany, AdyEndre utca 67.

Cégjegyzékszám: Cg. 08-09-035766

Adószám: 32264362-2-08

Képviselő: Németh Levente  

E-mail cím: nlmedical@nlmedical.hu

 

2.      Fogalom meghatározások

 

Szolgáltató: NL Medical Egészségügyi Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 9317 Szany, Ady Endre utca 67.)

NL Medical Központ: jelenti a Szolgáltató által a szolgáltatások nyújtása céljából fenntartott és üzemeltetett létesítményt.

Páciens: a szolgáltatás megrendelésére vonatkozó nyilatkozatban megnevezett, a szolgáltató által nyújtott és jelen ÁSZF 3. pontjában meghatározott egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő személy.

Szolgáltatás(ok): jelenti a jelen ÁSZF 3. pontjában felsorolt szolgáltatásokat.

Fél vagy Felek: Szolgáltató és Páciens

 

4.      A szolgáltatás tartalma

 

A Szolgáltató – járóbeteg ellátás keretében - az alábbi szolgáltatásokat nyújtja a Páciensek részére:

(A) MRI szolgáltatások

Az orvosi képalkotó diagnosztika legszofisztikáltabb módszere, amely több síkban vagy irányban is képes kiváló minőségű képeket készíteni az emberi szervezet különböző részeiről.

MRI vizsgálat elvégzése a test különböző részein alkalmazható. Ez az egyik legfontosabb vizsgálati módszer számos neurológiai, mozgásszervi és has-kismedencei betegség vizsgálata során így támogatva a legoptimálisabb kezelés (terápia) kiválasztását. Segít azonosítani a lágyszövetek problémáit, különös tekintettel az idegekre, izmokra, szalagokra, szervekre fókuszálva.

Az MRI képeket egy nagy térerejű (1.5T) szupravezető mágnes, impulzusos rádióhullámok segítségével állítja elő. A folyamat során nagyon fontos, hogy Ön nyugodtan feküdjön az MR berendezés belsejében. Az MRI vizsgálati módszert az 1980-as évek eleje óta használják, és nincs ismert káros hosszútávú tartós mellékhatása.

 

5.      Az ellátás folyamata

5.1. Általános Információk:

5.1.1 Nyitvatartás:

Hétfőtől péntekig 8:00 órától 16:00 óráig.

Szombat – vasárnap: zárva.

 

5.1.3. Elérhetőségek:

telefon: +36 30 597 3533

e-mail: nlmedical@nlmedical.hu

honlap: https://nlmedical.hu/ 

9317 Szany, Ady Endre utca 65.

 

5.1.4. Időpont-egyeztetés 

Időpont-egyeztetés nyitvatartási időben személyesen, telefonon, írásban vagy a honlapon történő bejelentkezéssel lehetséges. Nyitvatartási időn kívül időpont foglalása írásban vagy a honlapon való bejelentkezéssel kezdeményezhető. Az időpont-foglalás a Szolgáltató szóbeli, vagy írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé.

 

5.1.5. Bejelentkezés

A Páciensnek az ellátásra előzetesen be kell jelentkeznie. Bejelentkezéskor ki kell választani az igénybe kívánt venni egészségügyi szolgáltatást, meg kell adnia nevét, a nemét, e-mail címét és telefonszámát, születési idejét, illetve röviden az időpont kérés okát, panaszait és megjegyzéseit. Abban az esetben, ha a Páciens az előre foglalt időpontot az ellátás tervezett időpontját legalább 24 órával megelőzően nyitvatartási időben nem mondja le, és az előre foglalt időpontban sem jelenik meg, a Szolgáltató a kezelés díjat jogosult felszámítani és kiszámlázni, amely összeget a Páciens köteles készpénzben vagy átutalással megfizetni.

A Szolgáltató új Páciens esetében az első időpontfoglalást követően csatolt dokumentumként megküldi a Páciens részére a hatályos ÁSZF-et, vagy az ÁSZF elérésére szolgáló linket küldi meg. A személyesen vagy telefonon időpontot foglaló páciens az ÁSZF-et az NL Medical Központban, illetve a https://nlmedical.hu/  weboldalon is megismerheti. Ezt követően a Páciens a hatályos ÁSZF-et, illetve annak módosításait a Szolgálató honlapján tekintheti meg.

A Páciensnek a szolgáltatás megrendelése során, illetőleg a szolgáltatás igénybevételekor nyilatkoznia kell személyi adatairól, illetőleg azok esetleges változásáról, és az általa igénybe venni kívánt egészségügyi szolgáltatás szempontjából lényeges orvosi adatairól (kórelőzményéről). Bármelyik nyilatkozattételi kötelezettség, illetőleg a személyazonosság igazolásának a megtagadása esetén a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás nyújtását visszautasítani és megtagadni, és a szolgáltatási szerződéstől elállni.

A szolgáltatás nyújtása az erre kijelölt és felkészített rendelőben/kezelőben történik. A Páciens és esetleges kísérői kötelesek az ellátások szolgáltatásának a rendjét betartani.

A vizsgálat előtt ki kell töltenie az MR biztonsági kérdőívet és nyilatkozatot, hogy a radiográfus minden fontos információról és egészségügyi állapotról tudomást szerezzen. A kérdőívet az adatok egyeztetésekor az NL MRI Diagnosztika recepciónál kapja meg a bejelentkezéskor. A vizsgálat előreláthatólag 30-60 percet vesz igénybe. Ha több mint 1 vizsgálati régióra érkezik a Páciens, az időpontja tovább tarthat.

Az MRI vizsgálat általában nem igényel étrendi változtatást vagy más speciális előkészületet, kivéve néhány esetben, de arról a bejelentkezéskor a Páciens tájékoztatást kap (pl. hasi MR). Amennyiben az időpont foglaláskor a Páciens nem kap célzott vizsgálatra való felkészülési utasításokat, akkor a szokásos módon ehet és ihat, valamint szedheti a szokásos gyógyszereit.

 

5.1.6. A vizsgálatot megelőzően, valamint a vizsgálat alatt alkalmazott intézkedések, magatartási követelmények:

a)       A személyzet ellenőrzi a Páciens személyazonosságát és a kért vizsgálatot.

b)      Tájékoztatja, hogy a vizsgálatnak megfelelően mely ruhadarabokat kell levennie esetleg átöltöznie és megkéri, hogy a személyes tárgyait hagyja a zárható öltözőben. (Lehetőleg a Páciens hagyja otthon az értékeket, beleértve az ékszereket is, ezzel is gyorsítva az előkészületeket, mert egyik sem viselhető a vizsgálat során).

c)       Ha a Páciens hallókészüléket visel, el kell távolítani azt, mielőtt belép az MRI vizsgálóhelységbe, ezt jeleznie kell a radiográfusnak. Az MRI által generált mágneses mező károsíthatja a hallókészüléket.

d)      Néhány MRI-vizsgálat magában foglalja a vénás kontrasztanyag alkalmazását a vizsgálati felvételek jellemzőinek kiemelésére, és segít a radiológusoknak az egészségügyi állapotok diagnosztizálásában. Ha intravénásan befecskendezett MRI kontrasztanyagra van szükség a képalkotáshoz, akkor egy vékony tű (kanül) behelyezése történik a Páciens karjába.

e)       Az MRI-vizsgálat során teljesen nyugodtan kell feküdni. Hasi vizsgálat során előfordulhat, hogy egyszerre legfeljebb 20 másodpercig vissza kell tartani a lélegzetét a Páciensnek.

f)       Az MRI cső vagy alagút mindkét végén nyitott. A kényelem érdekében világítással és ventilátorral rendelkezik. A radiográfussal audio rendszeren keresztül lehet kommunikálni a vizsgálat során. A vizsgálandó testtájék mindig az MRI berendezés közepébe kerül.

g)      A vizsgálat közben a tényleges képalkotás során hangos, kattogó zajt fog hallani a Páciens. Ennek csillapítására füldugót és/vagy fejhallgatót adunk, hogy mérsékeljük a zajt. 

h)      A Páciens megnyugtatása és biztonsága érdekében egy úgynevezett vész gomb lesz a Páciens kezében, mellyel jelezhet a vizsgálat közben a radioráfusnak, ha valamilyen problémája van vizsgálat közben és megszeretné azt állítani. 

 

4.1.7. Vizsgálatot követően alkalmazott intézkedések, magatartási követelmények:

a)       Ha intravénás kontrasztanyagot kapott a Páciens, az intravénás tűt a radiográfus eltávolítja a Páciens karjából miután meggyőződött arról, hogy a Páciens jól érzi magát.

b)      Ha gyógyszert - nyugtatót szedett a Páciens a bezártság érzés megelőzésére, akkor célszerű kísérővel távoznia.

c)       A kontrasztanyagokkal szembeni allergiás reakciók rendkívül ritkák – ezért, ha bármilyen tünetet, pl. kiütést, csalánkiütést vagy légszomjat észlel az NL Medical Diagnosztika elhagyása előtt a Páciens, azonnal értesítse a személyzetet. Ha az épület elhagyását követően észleli a Páciens a tüneteket, akkor hívja orvosát, vagy menjen a legközelebbi orvosi rendelőbe.

 

5.1.7. Vizsgálatot követően alkalmazott intézkedések, magatartási követelmények:

  1. Ha intravénás kontrasztanyagot kapott a Páciens, az intravénás tűt a radiográfus eltávolítja a Páciens karjából miután meggyőződött arról, hogy a Páciens jól érzi magát.
  2. Ha gyógyszert - nyugtatót szedett a Páciens a bezártság érzés megelőzésére, akkor célszerű kísérővel távoznia.
  3. A kontrasztanyagokkal szembeni allergiás reakciók rendkívül ritkák – ezért, ha bármilyen tünetet, pl. kiütést, csalánkiütést vagy légszomjat észlel az NL Medical Diagnosztika elhagyása előtt a Páciens, azonnal értesítse a személyzetet. Ha az épület elhagyását követően észleli a Páciens a tüneteket, akkor hívja orvosát, vagy menjen a legközelebbi orvosi rendelőbe.

 

5.1.8. Vizsgálati eredmények

Az MRI vizsgálat eredményét egy radiológus orvos fogja értékelni majd írásos orvosi leletet készít, amelyben részletezi a vizsgálat eredményeit. Az orvosi leletet– jellemzően 3 munkanapon belül – elérheti online az EESZT-ből és a Páciens portálról, illetve ha a regisztráció során megadott email címet akkor emailben is elküldésre kerül a Páciensnek. Az MRI vizsgálat képanyagát rögtön a vizsgálatot követően egy CD-n megkapja a Páciens. Igény esetén lehetőség van USB-re is kimenteni.

 

5.1.9. Együttműködési kötelezettség

A Feleket a szolgáltatási szerződés hatálya alatt együttműködési kötelezettség terheli. A Páciens köteles a Szolgáltatóval (a Szolgáltató orvosaival, alkalmazottjaival, az ellátásban közreműködőkkel) a szolgáltatás igénybevétele során mindvégig együttműködni.

A Páciens köteles ellátni a Szolgáltatót a szolgáltatás igénybevételével összefüggően egészségügyi állapotát érintő valamennyi lényeges információval. A kezelőorvos, ellátóegészségügyi szakember a Páciens tájékoztatását ezen információk ismeretében, körültekintően, szükség szerint fokozatosan, a Páciens állapotára és körülményeire tekintettel végzi.

 

6.      A szolgáltatás ellenértéke, fizetési feltételek

A Páciens az igénybe vett szolgáltatásokért Szolgáltató részére díjat köteles fizetni. A szolgáltatások mindenkori díjai a Szolgáltató honlapján, valamint az NL Medical Központban, a Szolgáltató a recepción személyesen és/vagy telefonon, valamint e-mail útján tájékoztatást biztosít a Páciensek részére.

A szolgáltatások konkrét díjtételei a kezelések befejezésekor kerülnek rögzítésre és számlázásra. A szolgáltatási díjat a Szolgáltató számlája ellenében elsődlegesen magyar forintban, a szolgáltatás igénybevételekor készpénzzel vagy bankkártyával kell kiegyenlíteni a Szolgáltató pénztáránál. Szolgáltató a számlát a szolgáltatás igénybevételét követően állítja ki. 

Amennyiben a Páciens a szolgáltatást valamely, a Szolgáltatóval szerződésben álló biztosító, vagy egészségpénztár finanszírozással kívánja igénybe venni, úgy köteles azt a recepción előre jelezni. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató részére a díjat ebben az esetben a Páciensnek kell kifizetni azzal, hogy a Szolgáltató által átadott ambuláns lap alapján a díj visszatérítését az egészségpénztártól, illetve biztosítótól követelheti. Ügyfél a szolgáltatás igénybevétele után köteles az egészségpénztárral, illetve a biztosítóval elszámolni, ennek elmulasztásával a Szolgáltatót semminemű felelősség nem terheli.

A Páciens a szolgáltatási díj késedelmes megfizetése esetén a mindekor hatályos Ptk. szerinti késedelmi kamatot köteles megfizetni a Szolgáltató részére, a késedelembe esés időpontjától a fizetési kötelezettség teljesítésének az időpontjáig számítottan. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult továbbá megtagadni minden további szolgáltatás nyújtását a Páciens részére, függetlenül attól, hogy azok egy már megrendelt szolgáltatások részét képezik-e, vagy egymástól független szolgáltatások.

Amennyiben a Páciens fizetési kötelezettségének a határidő lejártát követő 15 (tizenöt) napon belül sem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult a már megrendelt, de még nem teljesített szolgáltatások vonatkozásában a szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal felmondani. A Szolgáltatót a szolgáltatási szerződés ezen okból történő azonnali hatályú felmondása esetén a Megrendelő által megrendelt szolgáltatások megrendelés szerinti szolgáltatási díja 50%-ának megfelelő összegű meghiúsulási kötbér illeti meg, amelyet a Páciens a Szolgáltató felmondásának a kézhezvételétől számított 8 napon belül, egy összegben, átutalással köteles megfizetni.

A Szolgáltató a mindenkori szolgáltatási díjait jogosult egyoldalúan módosítani. Szolgáltató a díjmódosítás tényét és a hatályos díjjegyzéket – a módosítás hatályba lépését legalább 15 (tizenöt) nappal megelőzően - a honlapján köteles közzétenni, valamint a rendelőben nyomtatott formában a betegváróban kifüggeszteni.

 

7.      Adatvédelem, tájékoztatás, titoktartás

 

A Szolgáltató adatvédelmi szabályzattal rendelkezik, amely megtekinthető a Szolgáltató honlapján, illetve az NL Medical Központban.

 

8.      Panaszkezelés

 

Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos felvilágosítások, valamint reklamációk ügyében a NL Medical vezetősége, illetve a recepciós munkatárs jár el az alábbi elérhetőségeken:

-        Email cím: nlmedical@nlmedical.hu

Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatban reklamációt a Szolgáltató kizárólag az Pácienstől, illetve írásbeli meghatalmazottjától fogad el.

Amennyiben a szóbeli panasz a helyszínen érdemben nem orvosolható, a recepciós munkatárs jogosult kérni a panasz írásban történő megerősítését.

A panasz kivizsgálása a Szolgáltató által történő kézhezvételt követő 10 munkanapon belül történik.

 

9.      Felelősség

 

A Szolgáltató szolgáltatásait a Páciens egyéni elhatározása, saját döntése alapján veszi igénybe. A Szolgáltató nem felel az egyéb külső egészségügyi szolgáltatók tevékenységéért vagy az általuk a Pácienseknek okozott károkért. A Szolgáltató kizárja felelősségét azokért a károkért, amelynek bekövetkezése annak eredménye vagy azzal áll összefüggésben, hogy a Páciens a kezelést megelőzően

valamely, az egészségügyi állapotával összefüggő vagy azt leíró tényt elhallgatott vagy tévesen közölt. A Páciens a szolgáltatás igénybevételével tudomásul veszi, hogy minden kezelésnek van kockázata, és mindazt a kockázatot, amiért az orvos nem tehető felelőssé, a betegnek kell viselnie.

A Szolgáltató minden tőle elvárható lépést megtesz azért, hogy az ellátás során érvényesüljenek a jogszabályban foglalt, vagy egyéb szakmai szabályok, így különösen a tudomány mindenkori állását tükröző és bizonyítékokon alapuló szakmai irányelvek, ezek hiányában a megalapozott, széles körben elfogadott szakirodalmi közlésekre, vagy szakmai konszenzusra támaszkodó szakmai ajánlások, valamint azért, hogy a szolgáltatása a rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználásával szakmailag hatásosan nyújtható legyen.

 

10.      Vegyes rendelkezések

 

A Páciens a Szolgáltató weboldalának használatával, a  szolgáltatás igénybevételére történő bejelentkezéssel, valamint a szolgáltatás igénybevételével külön-külön egyenként bármelyik cselekményével elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit a szerződéskötést megelőzően megismerte, áttanulmányozta, rendelkezéseit megértette, és azokat magára nézve kötelezőnek fogadja el.

Felek kölcsönösen kijelentik, hogy a szolgáltatással kapcsolatosan felmerült vitájukat elsődlegesen békés úton rendezik. Amennyiben ezzel kapcsolatos tárgyalások nem vezetnek eredményre, úgy a Felek az értékhatár függvényében alávetik magukat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes és hatáskörrel rendelkező Bíróság kizárólagos illetékességének.

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. számú törvény és az Egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos jogszabályok és szakmai protokollok az irányadóak, így különösen, de nem kizárólagosan az alábbiak:

-        az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;

-        az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény;

-        az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásáról szóló 96/2003. Korm.rend.;

-        az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003 (X.20.) ESZCSM rendelet;

-        a Szolgáltatónál érvényben lévő szakmai protokollok.

 

Jelen ÁSZF 2023. szeptember 18. napján lép hatályba és visszavonásig, illetve módosításig érvényes.

 

NL Medical Kft.